wtorek, 24 stycznia 2017

Miłość bez końca (2014)

Znalezione obrazy dla zapytania miłóść bez końca plakat

Tytuł: Miłość bez końca
Rok produkcji: 2014
Reżyseria: Shana Feste
Gatunek: melodramat

Jade to dziewczyna z tak zwanego dobrego domu z planami na przyszłość. Podczas wakacji poznaje ona Davida. Między nimi niemal od razu rodzi się uczucie. Kiedy ojciec dziewczyny się o tym dowiaduje, próbuje za wszelką cenę rozdzielić kochanków. Czy jednak aby na pewno będzie to takie proste, jak mu się na początku wydaje? 

Miłość bez końca to film oparty na powieści Scotta Spencer o tym samym tytule. Niestety, nie udało mi się jeszcze przeczytać tej książki, więc w recenzji skupię się wyłącznie na samej produkcji. Z tego co jednak się dowiedziałam, film zdecydowanie odbiega treścią od książki. 

Endless Love
Głównym wątkiem jest oczywiście miłość Jade i Davida. Mam co do niego duże zastrzeżenia. Zdecydowanie nie podobało mi się to, jak szybko rozwinęło się ich uczucie. Zaledwie kilka dni po poznaniu już wyznawali sobie wielką miłość i byli niemal przekonani, że będą ze sobą do końca życia. Uważam, że nic by się nie stało, gdyby przedstawiono tę relację rozwijającą się wolniej. Tymczasem widz odczuwa wrażenie wypaczonej rzeczywistości. 

Jade i Davida wiele dzieli, ale dużo też łączy. Dziewczyna jest doskonale wyedukowana i zamierza iść na medycynę, zaś David wcale nie planuje wyjazdu na studia. Oboje mają jednakże odrobinę podobne charaktery. Mimo wszystko wydaje mi się, że są to raczej nie za bardzo interesujące postacie. O wiele bardziej zaciekawili mnie drugoplanowi bohaterowie, chociażby ojciec Davida. 

Na drodze głównych postaci staje ojciec Jade. To bogaty biznesmen, który chce jak najlepiej dla swojej córki. Davida, chłopaka bez większych planów, uważa za niegodnego dla dziewczyny. O dziwo, kiedy mężczyzna doprowadzić do rozstania pary, ich miłość tylko się pogłębia. Ten motyw, choć oklepany, przyciąga uwagę. 

W fabule nie brakuje romantycznych scen, z których część jest zbytnio przesłodzona, ale cóż, w końcu to melodramat. Można dopatrzyć się także kilku wzruszających momentów. Pomijając nierealność miłości Jade i Davida, ich walka o pozostanie razem jest naprawdę godna podziwu. Widać, jak bardzo im na sobie zależy i że gotów są zrobić wszystko, byleby tylko pozwolić tej miłości przetrwać. 


Miłość bez końca spodoba się wielbicielom ckliwych historii romantycznych. Mimo niektórych wad, film mi się podobał. Nie zrobił na mnie jednak takiego wrażenia, jakiego oczekiwałam. Obejrzyjcie, jeśli macie ochotę na wyidealizowaną opowieść o wielkiej miłości. Pomarzyć zawsze można, prawda? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz