środa, 27 lipca 2016

Michelle Falkoff - Playlist for the dead



Tytuł: Playlist for the dead 
Autor: Michelle Falkoff
Wydawnictwo: Feeria Young
Liczba stron: 270

Sam i Hayden są najlepszymi przyjaciółmi, razem dzielą ze sobą swoje pasje. Pewnego dnia po imprezie, Sam przychodzi do swojego kolegi i szybko orientuje się, że ten nie żyje. Zostawił tylko playlistę z dopiskiem na kartce Dla Sama - posłuchaj, a zrozumiesz. Chłopak po tej tragedii jest załamany, ale postanawia odkryć, co tak naprawdę kryje się za samobójstwem Haydena. Okazuje się bowiem, że nic nie dzieje się przypadkowo. 

Początkowo Sam wydawał mi się dziwnym bohaterem, ale szybko go polubiłam i utożsamiłam się z nim. Zaczęłam dostrzegać, co tak naprawdę czuł i przeżywał po śmierci swojego najlepszego przyjaciela. Pozostałe postacie są również dobrze wykreowane, a niektórym wręcz towarzyszy aura tajemniczości, która przewija się przez większą część tej powieści. Dopiero na samym końcu wszystkie zagadki zostają wyjaśnione.

Na początku każdego rozdziału jest tytuł którejś piosenki z playlisty Haydena. Jeśli nie rozprasza Was słuchanie muzyki podczas czytania, polecam posłuchać dobrany do konkretnego fragmentu utwór. Wprowadza to pewnego rodzaju nastrój, bo każda piosenka w jakiś sposób dobrana do rozdziału.

Michelle Falkoff przedstawiła niezwykle realną historię i w żadnym momencie nie odniosłam wrażenia, że była ona przerysowana. Za to czułam, że takie wydarzenia mogłyby wydarzyć się naprawdę. 

Myślę, że po tę opowieść powinien sięgnąć każdy nastolatek zakochany w czytaniu książek. Autorka pisze prostym, ale ciekawym stylem, szczerze przekazując znaczące treści. Wiele młodych osób po przeczytaniu historii o Samie i Haydenie na pewno wyniesie z tego interesujące wnioski.

Playlist for the dead to poruszająca lektura, która niesie ze sobą ważne tematy i skłania do refleksji nad własnym życiem. Oprócz samobójstwa porusza także problem fizycznego i psychicznego znęcania się nad innymi. Czasami nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że takie osoby mogą żyć obok nas, a ważne jest, by w porę to zauważyć i spróbować pomóc. Osobiście powieść ta bardzo mi się spodobała i uważam ją za godną polecenia.

16 komentarzy:

  1. O :D Kolejna polecająca recenzja :D Wciąż do powieści się nie mogę niestety przekonać, jednak będę próbować :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, a wiele, wiele osób bardzo chwaliło sobie tą książkę. Wydaje się być niezwykle poruszająca.

    Pozdrawiam, http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytała tę książkę. Porusza bardzo ważny temat, ale mnie nie wciągnęła:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiele dobrego już o niej słyszałam i jestem jej bardzo ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejna pozytywna recenzja :) Napewno po nią sięgnę :)

    kochajacaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie również się podobała, choć nie aż tak bardzo jak Tobie ;)

    http://k-siazkowyswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Swego czasu polowałam na tę książkę, ale potem jakoś o niej zapomniałam. Teraz wiem, że muszę zapisać gdzieś tytuł, żeby znowu nie uciekł i w końcu po nią sięgnąć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje się bardzo interesująca! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam ją w planach już od dawna, tylko że jakoś nam nie po drodze do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam już kiedyś recenzję tej książki, ale nadal się na nią nie zdecydowałam, chyba w końcu muszę to zmienić. http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam już kiedyś recenzję tej książki, ale nadal się na nią nie zdecydowałam, chyba w końcu muszę to zmienić. http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedy ta książka była nowością bardzo chciałam ją przeczytać, ale jakoś się złożyło, że nie robiłam większych książkowych zakupów, a kupowanie tylko jednej lektury nie jest w moim stylu. Później o niej trochę zapomniałam i nadeszły inne nowości, które chciałam mieć. Teraz nieco przypomniało mi się o tej pozycji. Skoro tak bardzo ją polecasz dopiszę do swojej - i tak już długiej - listy książekdo przeczytania.

    Pozdrawiam Doviko, z bloga Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
  14. Tematyka tej książki wydaje się dość innowacyjna i z wielką ochotę sięgnę po nią w najbliższym czasie :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Treść książki zachęcająca:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niedawno miałam ochotę zakupić tę książkę, ale stwierdziłam, że skoro jest tak cieniutka, to jednak się powstrzymam i kupię coś obszerniejszego.
    Książki, które poruszają bliskie młodzieży tematy są naprawdę potrzebne w dzisiejszych czasach. Jeśli kiedyś dopadnę tę powieść, na pewno ją przeczytam.
    Naprawdę dobrze czytało mi się tę recenzję!
    Pozdrawiam,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń